bukan niat untuk membuka keaiban sendiri..bukan memohon simpati..namun ak rase senang dan gembira ngan kehidupan sekarang.. Tuhan telah kurniakan ak akal fikiran yang pada hemat ak agak power..tanpa disangka..ak diuji..ak terlepas scholarship..tp ak masih xsedar ketika itu..namun bila ak kehilangan beberapa teman rapat.. disaat itulah tuhan utuskan seorang teman dan saudari jauh untuk menemani dan membimbing ak..tiadalah ak ingin mencanang bahawa diri ini telah sempurna,bek tahap wali..ak tetap ak..manusia biasa yang bisa melakukan kesilapan pada bila2 masa2 dimana jua...siapalah ak untuk bercerita perihal hukum hakam..namun hattakan bayi kecil bleh buatkan ibu dy berfikir..contohyer,bila baby 2 nangis ibu dy akan taw apa yang perlu dilakukan..bg susu,dodoikan..jd guna lah akal yang ada..memetik ayat quran:


Serulah (manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pengajaran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang baik (Surah Nahl: 125)
Katakanlah (wahai Muhammad) perhatikan dan fikirkanlah apa yang ada dilangit dan di bumi. Dalam pada itu segala tanda dan bukti (Surah Yunus: 101)
 mengucapkan ribuan terima kasih kepada kakak @dinilislam diatas keprihatinan beliau..


p/s :mohon dihalalkan sebab ada copy sikit dari entri akak


kamu semua boleh melawati blog akak nie untuk dijadikan sebagai santapan rohani kita semua
http://dinilislam.blogspot.com

peace..no war ('',)

1 comments:

  1. no problem lil bro...jika ilmu itu bermanfaat, ya silakan berkongsi. Akak tau kamu kuat untuk hadapi segalanya. Allah ada bersama kamu, inshaa allah moga DIA titipkan kekuatan, kesabaran, keyakinan buat kamu untuk terus melangkah, ameen~ Tidak perlu kesal atas kesilapan yang dilakukan krn dgn salah itu kita tahu yang mana satu betul. Teruskan perjalanan kamu dengan hati yang cekal ye~ be stronger than before young musleem =)